Rettegés a fogorvostól

By 2017-09-13Hírek

A legtöbbünk számára ismerős az érzés, amikor valamilyen gond lép fel fogainkkal kapcsolatban, és nem is igazán a probléma miatt, hanem főként a fogorvostól való rettegésnek köszönhetően szűkül össze a gyomrunk. Pedig az egyik legkellemetlenebb fájdalomcsoportba tartozhat, ha valakinek fogproblémái vannak, és az egyik legzavaróbb esztétikai kivetnivaló a hiányos fogsor.

Utóbbi pótlására már rengeteg eljárás létezik, viszont kijelenthető, hogy a fogászati kezelések mindennapjaiban egyre inkább elterjed és általánossá válik az implantátum használata. Ez több esetben is sokkal kézenfekvőbb megoldást jelenthet, mint mondjuk a híd alkalmazása, például akkor, ha csak egy-egy fogunk hiányzik, vagy ha sorvégi foghiány miatt nem is lenne esélyünk másfajta, rögzített pótlás elhelyezésére.

A beültetés ráadásul egy hosszú távú megoldás, és természetesnek hat, így magától értetődő ezt az eljárást választani. De általában ekkor szól közbe a félelem. Persze egyrészről érthető, hogy – mint minden más beavatkozás előtt is – átjárja az embert ilyenkor a frász, és olyan mondatok kavaroghatnak a fejünkben, hogy „bele fognak fúrni a csontomba!”, vagy „biztosan nagyon fog fájni!”, de a tévhittel ellentétben ezektől a kellemetlenségektől egyáltalán nem kellene tartanunk.

Félelem a fogorvostól - implantátum

Az emberi csont ugyanis úgy épül fel, hogy nincsen benne érző ideg, ami azt jelenti, hogy a csont fúrása közben a páciens nem érez a műveletből semmit. A legegyszerűbb érzéstelenítést, vagyis a fogíny érzéstelenítését alkalmazva az egész beültetésből tehát tényleg semmit nem fogunk érezni, így a legnagyobb rémképet ki is irthatjuk magunkból, hiszen nem fog fájni.

A Perfect Smile Fogászati Klinika megálmodója és vezető fogszakorvosa, dr. Balsai Tamás szerint – aki háta mögött már több, mint 8000 implantátum becsavarása áll – az implantáció számít a leginkább fájdalommentes eljárásnak a mostani fogászatban.

Nem kell tehát tartanunk a mindenki által legelsőnek felhozott kifogástól, miszerint őrjítő fájdalmak elkerülése miatt szeretnénk inkább kihagyni a fogorvos megkeresését. Ahelyett, hogy tologatjuk magunk előtt a megoldást, és inkább kínosan érezzük magunkat, hogy nem mosolyoghatunk jóízűen, vagy saját magunk előtt is szégyelljük már a hiányosságokat, inkább tegyük meg a lépést, és keressük fel a tökéletes eredményt kínáló segítséget.

A személyre szabott megoldások és lehetőségek miatt keresse fel fogászatunkat, vagy kérjen ingyenes konzultációra időpontot honlapunkon:

Kapcsolat