Előző írásainkban azzal foglalkoztunk részletesebben, hogy miért alakul ki a fogorvostól való félelem, és mit tehetünk ellene. Azt is megtudhattuk, milyen lehetőségünk van arra, hogy szorongás nélkül végezzenek el rajtunk fogászati kezeléseket. Most az egyik leggyakoribb esetről lesz szó, amikor az altatásos fogászat a segítségünkre lehet.

altatásos fogászat

Az implantálás még azok számára is tartogat egy kis félelmet, akik egyébként jól kezelik a fogorvos fellátogatásával járó kellemetlenségeket. Annak ellenére, hogy ez a kezelés sem jár fájdalommal, mégis sokan tartanak tőle. Mivel nem egy pár perces beavatkozásról van szó, így sok esetben jelent segítséget az altatás, amikor implantátumok beültetése a cél. Ez mind a páciens, mind az orvos szempontjából sokkal gördülékenyebb eljárást tesz lehetővé.

A fogak pótlásának az egyik legjobb és a legtermészetesebb eredményt adó módszere az implantológia. Az eljárás során a titánból készült implantátumokat csavarják – fúrás után – a csontba, az íny felszínéig. Ettől a résztől tart mindenki. Nem is csoda, hiszen elég félelmetesnek hangzik ez így elsőre. Pedig, ahogy dr. Balsai Tamás, a Perfect Smile Fogászati Klinika vezető fogszakorvosa is elmondta, ez egyáltalán nem jár fájdalommal. Hiszen a csontban nincsenek érző idegek.

fog implantátum

A beavatkozás során a nyálkahártyát és az ínyt elérzéstelenítik, így tényleg nem fájhat semmi. Persze itt meg kell jegyezni, hogy vannak, akik már az érzéstelenítő injekcióktól is tartanak. Így tényleg magas számban beszélhetünk azokról az emberekről, akik a tények hallatán is még mindig félnek az implantálástól. Akár a páciens ellenérzési miatt, akár a beavatkozás hossza, esetleg bonyolultsága miatt kerül szóba az altatás, az biztos, hogy mindkét fél jól jár vele.

A páciens ilyenkor éhgyomorral érkezik a rendelőbe, majd megtörténik az altatás. Ezután elvégzik az implantátumok behelyezését, majd felébresztik. Ezt követően szükséges egy éjszakai megfigyelés, de ezt követően, másnap haza is lehet menni, már a megfelelő implantátumokkal a szánkban. Így egyszerűen, könnyedén és félelmek nélkül eshetünk át akár egy bonyolultabb beavatkozáson is.

Csatlakozz a hozzászólókhoz Egy hozzászólás

• Antal Matyas szerint:

Kulfoldon vagyok, nagyon eros fogfajasom van, szeptember 30-an utazom haza, oktober 1-en minel korabban szeretnek elmenni egy soron kivuli tuzoltasra.
    Telefonon nem vagyok elerheto, az alabbi mail cimre kernek

Koszonettel:
    Antal Matyas