Félelmek az implantálás előtt

A fogászat egyik legfejlettebb vívmánya az implantálás, melynek segítségével gyönyörű és természetes eredmények érhetők el. Sokan azonban még mindig tartanak ettől, és nem merik bevállalni ezt a beavatkozást. Pedig a végeredmény nem is olyan félelmetes úton érhető el, mint gondolnák.

Dr. Balsai Tamás, a Perfect Smile Fogászati Klinika igazgató, implantológus szakorvosa már több, mint 10 éves tapasztalattal és több, mint 7000 implant behelyezése után teljesen tisztán látja, hogy melyek a páciensek legnagyobb félelmei.

Elsősorban a legtöbben attól tartanak, hogy a csontjukat megfúrva, abba idegen anyagot – implantátum esetében titánt – helyeznek el. Ez szül egyfajta tévképzetet, miszerint, ha a csonthoz bármilyen beavatkozás során hozzáérnek, az elviselhetetlen fájdalommal jár. Akármennyire is furcsa és hihetetlen, a csontnak – mint önálló, anatómiai egységnek – nincs saját érző beidegzése. Ez azt jelenti, hogy bármilyen okból kifolyólag fúrják meg a csontot – legyen szó akár térd- vagy csípőprotézisről -, a csontban fájdalom nem képződik.

félelem a fogorvostól

Dr. Balsai Tamás szerint a fogászati beavatkozások közül az implantálás folyamata mondható a leginkább fájdalommentesnek. Akár egy egyszerű fogkőleszedés is nagyobb fájdalommal jár.

A másik nagy félelem a páciensekben az, hogy az implantátum ki fog lökődni. A fogszakorvos véleménye – melyet az implantátlással eltöltött hosszú idő is igazol -, hogy az implantológiai előadásokon elhangzott számok, miszerint 100 implantátumból 2 lökődik ki, megállják a helyüket.

Sajnos a kilökődések okát nem tudni, mi okozza, de akárhogy is nézzük, a fent említett adatok alapján csak 2% az esélye ennek. Az ezen felül elveszített implantátumok esetét okozhatja orvosi hiba, illetve, ha a beteg nem tartja be az előírásokat, esetleg valamilyen vitaminhiányban szenved. Az orvosi mulasztások nagy része elkerülhető vagy korrigálható, és egy újabb implantálás alkalmával a probléma kiküszöbölhető. A páciens részéről történő hibák esetén ez szintén igaz. A vitaminok kérdésében az utóbbi évek kutatásai maximálisan bebizonyították, hogy D3 és K2 vitaminok nélkül sajnos nem lesz jó minőségű a csont. Ebben a kérdésben honlapunkon további információkat találhatnak.

Egy biztos – ahogy Balsai doktor úr hozzáértő véleménye is leszögezi -, az implantálás legnagyobb félelmei nem megalapozottak, csak egyszerű tévhitekből erednek. Következő cikkünkből az is kiderül, milyen típusú implantátumot érdemes választanunk, illetve ezek meddig képesek bent maradni.

Addig is ismerjék meg jobban az eljárást, és vegyék fel a kapcsolatot velünk!