Az implantátum élettartama tőlünk is függ

Nagyon sokszor hangsúlyoztuk már, hogy a fogászati implantátum mennyi helyzetben jelenthet tökéletes segítséget, amikor fogaink pótlásra szorulnak. Természetesen, mielőtt a kezelés mellett döntenénk, fontos beszélni arról, mennyire lehet majd tartós ez a megoldás. Hiszen maga az eljárás nem tartozik a legolcsóbb technológiák közé. Mégis kijelenthető, hogy megéri, hiszen rengeteg előnye van, és bizony a hosszú élettartam is köztük szerepel.

Persze csak akkor, ha minden adott hozzá. És ez nem csupán azt jelenti, hogy a fogorvos munkája legyen kifogástalan. Természetesen elsősorban ez a legfontosabb tényező, ám a fogászati implantátum élettartama bizony tőlünk is függ. És nem is kis részben. Megfelelő ápolás mellett a beültetett fogak teljes mértékben egyenértékűek lehetnek saját fogainkkal. Ez igaz mind az esztétikumot, mind a funkciót tekintve. De sajnos ehhez nekünk is nagymértékben tennünk kell.

Az életmódunk rendkívüli módon befolyásolja a fogászati implantálás sikerességét és tartósságát. Sajnos vannak olyan esetek, amikor alapból nem valósulhat meg a kezelés valamilyen rossz szokás, illetve az abból eredő, rossz szájhigiénia miatt. Ilyen például az erős és nagymértékű dohányzás is, mely képes útját állni annak, hogy ezt a lehetőséget válasszuk. De abban az esetben is, amikor nincs semmi akadálya az implantálásnak, utólag is ügyelnünk kell néhány fontos részletre.

implantátum élettertama dohányzás

Ha nem tartjuk fenn a megfelelő szájhigiéniát, akkor sajnos az gyulladást okozhat, és az implantátum is meglazulhat. Egyáltalán nem mindegy, hogyan és milyen gyakran mosunk fogat például. Érdemes emellett más fogápolási eszközöket is alkalmazni. Nagyon fontos a dohányzás és a túlzott alkoholfogyasztás negatív hatása mellett azt is megemlíteni, hogy az étrendünknek is fokozott szerepe van az implantátum élettartamának alakulásában. Ez persze igaz az összes többi fogunk állapotát tekintve is. Az sem véletlen ugyanis, hogy akinek alapból jobb állapotban vannak a fogai, annál a beültetett fogak is tartósabbak lesznek.

A Perfect Smile csapata különösen nagy gondot fordít arra, hogy ismertesse minden páciensével a kellő vitaminok megfelelő mennyiségben történő pótlásának pozitív hatását. Nem csupán az implantátumok szempontjából, hanem egész fogazatunkat tekintve. Ezt hívhatjuk egyfajta utókezelésnek is implantálás esetén, melyért igazából egész szervezetünk hálás lesz. Megfelelő szájápolással, egészséges étrenddel, a dohányzás és az alkohol mellőzésével és a megfelelő vitaminok pótlásával biztosak lehetünk benne, hogy fog implantátumunk hosszú élettartamú lesz majd.