Mikor ajánlott a fogászati altatás?

Nemrégen foglalkoztunk az altatásos fogászat előnyeivel, melyek rengeteg segítséget jelentenek mind a páciensek, mind a fogorvos számára. Ezt a lehetőséget igazából azért fejlesztették ki, mert sajnos vannak olyan mentális betegségekkel küzdők, akiknél egyszerűen lehetetlen lenne másképp elvégezni bármilyen fogászati beavatkozást.

Az altatásos fogászat gondolata tehát messzemenőkig jó célt szolgál, azonban ma már más esetekben is alkalmazható, méghozzá a komfort, a precizitás elérése és a kellemetlenségek teljes megszüntetése érdekében. Persze azért ez nem azt jelenti, hogy indokolatlanul minden kisebb eljárást is – például fogtömést vagy fogkő eltávolítást – célszerű lenne altatásban végezni. Azonban vannak olyan tipikus esetek, amikor kifejezetten ajánlott igénybe venni ezt a fajta szolgáltatást.

A beteg szempontjából indokolt lehet a fogászati altatás választása, amennyiben olyan erős félelmet, leküzdhetetlen szorongást érez, mely teljes mértékben távol tartja egyébként a fogorvosi széktől. Ilyenkor szokták olyan sokáig halogatni a fogorvos felkeresését, hogy az már a fogak elvesztéséhez, illetve kínzó fájdalmakhoz vezethet.

fogászati altatás

Szintén erősen ajánlott az altatás olyankor, amikor a páciens erős hányingerrel, folyton feltörő öklendezéssel küzd a fogorvosi kezelések alatt. Ez az orvos számára is ellehetetleníti ugyanis a kezelés folytatását. Ugyancsak fontos indok lehet, ha a beteg allergiás az érzéstelenítő szerekre, hiszen ez kizárja azok alkalmazását.

Az orvos szempontjából mindenképpen ajánlatos az altatás megfontolása, amennyiben egy komplex fogászati kezelésről van szó, melyet egyszerűen lehetetlenség lenne egy alkalommal elvégezni. Ez akkor fordulhat elő például, amikor egyszerre több fog megmentéséért kell dolgozni. Emellett az olyan komplikáltabb és bonyolultabb esetekben is célszerű az altatás választása, mint a bölcsességfog eltávolítása, vagy az implantálás.

Természetesen minden eshetőséget a fogorvosunkkal kell előzetesen átrágni és megvitatni. Amennyiben ő ajánlja fel nekünk az altatás lehetőségét, akkor biztosak lehetünk benne, hogy az a legjobb és legkényelmesebb megoldás mindenki számára. Emellett persze mi is kérhetjük ezt az opciót, és ha valóban indokolt, akkor valószínűleg ki is élvezhetjük majd az altatás nyújtotta előnyöket.