Digitális képalkotás a fogászatban

By 2020-01-29Hírek

A cím első ránézésre lehetséges, hogy sokaknak igen futurisztikusnak tűnik, pedig ez már a jelen. Ahogy minden más, úgy a fogászat, illetve a fogászatban alkalmazott technológiák és eszközök is egyre nagyobb ütemű fejlődést mutatnak. Egyrészt, hogy megkönnyítsék a fogorvosok munkáját, mely ezzel együtt precízebb és pontosabb is lehet, másrészt a páciensek kényelme érdekében is.

Így került a digitális képalkotás is a fogászati fogalmak és lehetőségek közé. A 3D digitális röntgenfelvétel rendkívül sok előnyhöz juttatja az orvosokat és a betegeket egyaránt. Elsősorban segít a fogászati beavatkozások megtervezésében, hiszen tökéletes pontossággal fed fel mindent. A „mindent” szó pedig egyáltalán nem túlzás, nyugodtan vehetjük szó szerint!

Legyen szó a csontállomány sűrűségéről, különböző idegpályákról és idegcsatornákról, megbúvó problémákról, egytől egyig mind kimutatja a CBCT (Cone Beam komputertomográfia – az elnevezés miértjéről következő cikkünkben mindent megtudhatnak). A részletgazdag felvételek így teljes mértékben lenullázzák a lehetőségét annak, hogy kezelés közben egy újabb akadályba ütközzünk, így a kockázati faktorokat is lecsökkentik.

Akár egy fogászati műtét előtt állunk, akár egy foghúzás vár ránk, esetleg fogpótlást terveztetünk, minden egyes esetben hatalmas segítséget jelent ez a fogászati CT. Ráadásul sokkal kényelmesebb is, mint egy hagyományos panoráma röntgen, és ha mindez még nem lenne elég, van még egy szuper tulajdonsága. A sugárterhelése – mivel természetesen itt is röntgensugarakkal dolgozik a rendszer – rendkívül alacsony.

CBCT digitális-képalkotás

A digitális képalkotás egyéb problémáinkra is fényt deríthet.

Azt már többször olvashattuk más területek kutatása kapcsán, hogy vannak olyan tünetek a testünk különböző pontjain, melyeket gócok és gyulladások eredményeznek. Ezek egy része bizony a fogsorunk alatt húzódhat meg, nagyobbnál nagyobb galibákat okozva, mint például a hajhullás, vagy egyes ízületi gyulladások. Kétségkívül jól jöhet, ha hosszú találgatások után végre megtudjuk, mi okozza ezeket.

A fent olvasottak tehát egyértelműen igazolják, hogy a fogászatban is egyre modernebb és egyre fejlettebb lehetőségek várnak bennünket. A Perfect Smile Fogászati Klinika kimagaslóan élen jár ebben, hiszen a legújabb és legkifinomultabb technológiákkal találkozhatunk itt. Természetesen nem is kérdés így, hogy a szóban forgó CBCT is elérhető a Klinikán, mely egyszerre nyújt rendkívüli segítséget és kényelmet is mindenki számára.