Az altatásos fogászat kialakulása

Nem túl szokványos, mégis vannak olyan helyzetek, amikor a fogászati kezelés altatásban kell, hogy történjen. Ezt a lehetőséget nem véletlenül találták ki. Míg régebben tényleg csak bizonyos esetekben alkalmazták, ma már kevésbé súlyosnak tűnő kezelés esetén is igényelhetjük.

Az altatásos fogászat lehetősége azért indult útjára, mert felismerték, hogy sajnos vannak olyan páciensek, akiket másképp nem lehet kezelni. Egyes mentális problémával küzdő gyerekek és felnőttek esetében egyszerűen elengedhetetlen, hogy ne altatásban végezzék el a fogászati beavatkozásokat. Hiszen ilyen esetekben enélkül a legtöbb kezelés veszélyes lenne, mind a páciens, mind a fogorvos szempontjából.

Ezt tovább gondolva, miért ne lehetne abban az esetben is élni ezzel a lehetőséggel, ha valaki egyszerűen “csak” fél a fogászati kezelésektől? Rengetegen küzdenek ugyanis ezzel a problémával. Ennek általában olyan traumatikus élmények állnak a hátterében, amelyek még a gyerekkorhoz köthetőek. Sajnos a fogorvossal való találkozás élménye a legtöbb esetben negatív. Ha nem visszük el gyermekünket például, csak amikor már nagyobb bajok vannak fogaival, akkor természetes, hogy a fájdalmat, a kellemetlen beavatkozásokat fogja egyenlővé tenni a fogorvossal. Ez pedig kihat a felnőttkori félelemérzetre is.

altatásos fogászat

Ugyan túlzásnak érezhetjük, hogy egy fogtömés miatt altatást kérjen valaki, valójában vannak olyan esetek, amikor még ez is szükségszerű lehet. Az ugyanis sokkal nagyobb rizikót jelent, ha a beteg nem tud együttműködni, és képtelenség bármit is elvégezni rajta. Ilyenkor az orvosnak is nehezebb lenne a dolga, és egyáltalán nem biztos, hogy úgy tudja megoldani a problémát, ahogy azt szeretné. Ha felmerül tehát az esélye annak, hogy bármilyen tényező miatt – legyen az a félelem, vagy esetleg valamilyen fizikai ok – nincs esély arra, hogy orvos és páciens együtt tudjon működni, inkább az altatást kell választani.

A Perfect Smile Klinikán mindig azt tartják szem előtt, hogy mi a legjobb a betegeknek. Ezért, ha valakinél úgy ítélik meg, szükséges az altatás, akkor az nem is vet fel további kérdéseket. Legyen az akár kisebb, akár nagyobb volumenű beavatkozás, ha kell, azt az altatás segítségével fogják elvégezni. Így az orvosnak is könnyebb lesz a dolga, és a páciensnek sem kell tartania azoktól a kellemetlenségektől, melyek miatt akár sokáig halogatta a fogorvos felkeresését.